Tekstgrootte
Overal waar gewerkt wordt, dus ook op school, worden helaas fouten gemaakt. Wij vinden het belangrijk dat iedereen met een klacht serieus genomen wordt. Klachten kunnen het beste in eerste instantie met de leerkracht en/of andere direct betrokkenen worden besproken.
Bij problemen probeert de leerkracht samen met de leerling of zijn/haar ouder(s) de beste oplossing te vinden. Mocht u het gevoel krijgen dat u niet serieus behandeld wordt of dat er niet goed naar u geluisterd wordt, dan kunt u de zaak bespreken met de directie of de interne contactpersoon van de school die door het bestuur is aangesteld voor de bespreking van klachten.
De contactpersoon bij ons op school is Doortje Klop.
Wilt u als school, leerling of ouder een beroep doen op de externe vertrouwenspersoon van GGD Gelderland-Zuid? Neem dan contact op met de afdeling Jeugdgezondheidszorg: 088-144 71 11 (op werkdagen van 08.00-12.00 uur en van 12.30-16.30 uur).
Hierbij de link naar alle info en een filmpje over deze functie op onze website: https://ggdgelderlandzuid.nl/professionals/scholen/richtlijn-en-formulieren/vertrouwenspersoon/
U wordt dan, afhankelijk van de aard van uw klacht, doorverbonden met één van de vier externe contactpersonen die beschikbaar zijn voor Stichting CPOB.
De taak van de vertrouwenspersoon is:
Stichting CPOB is aangesloten bij een landelijke klachtencommissie. Deze klachtencommissie is geheel onafhankelijk en onpartijdig. Zij bestaat uit verschillende leden waaronder een jurist, een onderwijsdeskundige, een arts, een maatschappelijk werker. De klachtenregeling is in te zien op onze website. U kunt zich dus ook direct wenden tot deze commissie:
Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs
Postbus 394
3440 AJ Woerden
T: 070-3861697
E: info@gcbo.nl
W: www.gcbo.nl
Klachtmeldingen over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld: meldpunt vertrouwensinspecteurs: 0900 - 1113111.